"Mi egy olyan szobát fogtunk ki, ami a konyha fölött volt, bádogtetővel vagy valami hasonlóval, a falakon folyt a rozsda, a fürdőben a zuhanyfüggöny le volt szakadva. A szoba felszereltsége semmiben nem hasonlított arra, amit az utazási katalógusban közzétettek" - írta olvasónk, aki elmondása szerint július 19-én jött haza a zakynthosi Arkadianos szállodából. A szoba felszereltségén kívül szerinte gond volt az ellátással is.
"Két hétig szinte mást sem ettem, mint hagymát és kenyeret" - mondta Zalavári Ildikó, aki beszámolója szerint "all inclusive" ellátásra fizetett be, vagyis teljes ellátásra számított, de a szállodában felszolgált étel annyira egyhangú és időnként gusztustalan volt, hogy alig evett valamit. Már a helyszínen jegyzőkönyvet vetetett fel, itthon azonnal reklamált az utat szervező irodánál, sőt a rendőrségen is bejelentette az esetet.
Ugyanerre a szállodára panaszkodott korábban az [origo]-nak egy másik utas, aki a tervezettnél korábban jött haza, mert amellett, hogy elégedetlen volt az ellátással, megtudta, hogy a vendégek közül negyvenen szenvednek lázzal, hasmenéssel, hányással járó betegségtől. Miután erről értesült a szállodába utakat szervező Aelous Utazási Iroda, kihívta a helyi egészségügyi hatóságot, hogy vegyenek mintákat a szállodában.
Az iroda magyarországi kirendeltségének a vezetője szerdán kapta meg az elsődleges vizsgálati eredményeket, eszerint a szállodai medence vizéből, az ivóvízből és az ételekből vett minta mind negatív, vagyis a hatóság nem talált olyan kórokozót, ami a vendégeket megbetegíthette volna. Ezért azt feltételezik, hogy a szálloda vendégei egy néhány nap alatt lezajló vírusos betegséget kaptak el, amelyet nem kizárólag ebben a szállodában, hanem a környéken máshol is észleltek.
Az utazási irodához többen fordultak panasszal a szállodában kapott gyenge ellátás miatt, ezeket a reklamációkat kivizsgálják, de az már most biztos, hogy lesznek olyan utasok, akik visszakapják a befizetett pénzük egy részét - tudtuk meg az iroda magyarországi kirendeltségének a vezetőjétől. Akik pedig augusztusban utaztak volna ebbe a szállodába, de most meggondolták magukat, visszakapják az előre befizetett pénzt.
A Zakynthoson nyaralók jól tették, hogy a helyszínen jegyzőkönyvet vetettek fel, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy hazaérkezésük után az irodában panaszt tegyenek - tudtuk meg az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület jogászától. Krajcsik Szilvia szerint a reklamáló utasoknak arra is érdemes figyelniük, hogy csak azt kérhetik számon az irodán, ami a katalógusban és a szerződésben leírva szerepel, az ezeken felül elhangzott szóbeli ígéretekre nem érdemes reklamációt alapozni.
[origo]