HTML

Turista blog

Utazik a turista, közben megáll, sört iszik, bekattan, és itt keres magának úticélt! KLIKK!

hirdetés:

Friss topikok

feed vagyok és hódítok

Újra sláger a Balaton

2007.08.24. 15:59 jadran/jadranka

A várakozásoknál több turista érkezett idén a Balatonhoz a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) felmérése szerint. A „magyar tenger” ismét egyre népszerűbb a hazai és a külföldi turisták szemében. A marketingszervezet szerdán juttatta el közleményét az MTI-hez, amely szerint a fellendülés elsősorban az aktív marketingtevékenységnek, a balatoni szolgáltatók összefogásának, illetve a média segítségének köszönhető. Újhelyi István államtitkár a Vállalkozói Negyed kérdésére elmondta, hogy 2005-höz képest már  tavaly nyáron is érzékelhető volt a Balaton népszerűségének emelkedése. Az idén pedig ugrásszerű növekedés következett be.

"Felismertük, hogy először a magyar vendégeket kell visszacsalogatni a tóhoz. Ha ők felpezsdítik a balatoni életet, úgy a külföldiek is szívesebben jönnek hozzánk. Azt is el kellett fogadtatni a vendéglátósokkal, hogy az árakat lefelé, a szolgáltatások minőségét viszont felfelé kell húzni ahhoz, hogy fejlődés történjen." Emiatt indultak el a marketingakciók, a több országban főműsoridőben sugárzott Balaton-reklámok. Emellett számtalan rendezvényen is hirdették az üdülőövezetet. A Balaton régió idei marketingtervében kitüntetett figyelmet kapott a természetjárás és az aktív turizmus propagálása, a Zöldturizmus Évének alkalmából meghatározott fejlesztési irányelveknek megfelelően. Az államtitkár szerint a forgalom fellendülésének egyik oka azt volt, hogy a fürdési lehetőségen túl megpróbáltáka Balaton más adottságaira is felhívni a figyelmet.
   
"A tó környékét egész éves üdülőkörzetté kellett alakítani. Ezért népszerűsítettük a horgászati, vitorlázási, kerékpározási, kirándulási lehetőségeket, és azt is kiemeltük, hogy a Balaton környéke jelentős borvidék. Az üdülési csekk használatának terjedése is segített a vendégek visszaédesgetésében." Egyre több a fűthető szálláshely, ami lehetővé teszi, hogy akár télen is fogadhassanak vendéget. Néhány éve csak kevés olyan panzió, hotel volt, ami alkalmas lett volna az egész éves működésre.

A Balaton régió szolgáltatóinak adatai szerint minden várakozást felülmúló eredményt hozott a régió első hét havi idegenforgalmi gyorsmérlege. Ezt havonta, a kereskedelmi szálláshelyek visszajelzései alapján állítják össze. 2007 első hét hónapja során a vizsgált szálláshelyeken a tavalyihoz képest 17,4 százalékkal nőtt a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma.

A vendégek száma összesen 10,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A szolgáltatók belföldi vendégek esetében 14,9 százalékos, a külföldiek esetében pedig 2,3 százalékos növekedésről számoltak be. 2006-ban a régió a belföldi vendégéjszakák 24,6 százalékát tudhatta magáénak. A Statisztikai Hivatal adatai alapján 2007 első félévében 11,4 százalékkal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4 százalékkal emelkedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein.

A legtöbb külföldi turista Németországból érkezik, de sokan látogatnak hazánkba  Ausztriából, Oroszországból, Csehországból, Svájcból, Franciaországból, Hollandiából és Dániából is. Növekvő érdeklődés tapasztalható Csehországból, Lengyelországból és Skandináviából. Annak érdekében, hogy a Balatonhoz utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér létrehozzák az úgynevezett Légi Marketing Alapot.

Az alap célja új légi járatok Magyarországra, egyebek között a Balaton régióba csábítása. Az alapot létrehozó szervezőbizottság első feladata találkozót szervezni azon vállalkozások számára, amelyek szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját, szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy rendszeresen, ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, amennyit a vállalkozások és önkormányzatok együttesen felajánlanak.

Forrásom az MTI alapján az origo vállalkozói negyede.

1 komment

Címkék: balaton utazás magyarország nyaralás üdülés magyar turizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://turista.blog.hu/api/trackback/id/tr82147973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tőzsde · http://tozsdesed.googlepages.com/ 2007.09.03. 15:29:29

Persze, hogy sláger lett mert, kellőképpen levitték annyira az árakat, hogy Horvátországhoz képest megfelelően olcsóbb legyen és leutazni a tengerpartig ne érj meg senkinek. Ettől függetlenül szerintem az árak még mindig drágák, s ha nem lett volna ez a csekély árcsökkenés akkor ebben az évben is mindenki Horbátországba ment volna, a tenger felé. Azonban országon viszonylatban nézvén, ez a Balatoni turizmus semmi, sajnos az egész országon meglátszik, hogy 10%-al a turizmus vissza esett :(
süti beállítások módosítása